floranatolica

Yunanistan Güncesi

Figen Balamur Uğur, 2016

Tsagkarada / Yunanistan

9. GÜN 18 temmuz gününün planı Şakirlerin 4-5 yıldır her yaz gelip konakladığı Tsagkarada´ya gitmek, her yıl sürekli kaldıkları evi görmek ve tatilin son gününü hep birlikte yiyip içip denize girerek geçirmek. Tsagkarada, Pelio dağlarının zirvesine yakın bir bölgede dağın kıvrımlarında kurulmuş, Volos´un 55 km doğusunda bir köy. Tümüyle ormanlık bir alanda kıvrıla kıvrıla uzayan bir dağ yolunu tırmanarak, dağların doğu kıyısındaki vahşi güzellikteki açık deniz sahillerine bakan muhteşem eve vardık. Kocaman yemyeşil bir bahçenin içinde yer alan bu konak tarzı villayı gezip hayran kaldık. Köyde ve civarda 3-4 aile birlikte kiralayıp hep beraber tatil yapmak için bu tarz birçok villa olduğunu söylediler. Gerçekten büyük keyif olur böyle bir tatil. Hergün yüzmeye gidebileceğin masmavi şahane koylar vahşi yeşilliğin içinden bu yükseklikten bakınca bile gözüküyor. Hiç vakit kaybetmeden organize olup Agiogi Saranta plajına doğru 4 araba yola koyulduk. Pelion dağ yolları gerçekten masal gibi, hayranlıklar içinde ormanı ve dağ köylerini seyrederek sahile ulaştığımızda aniden yol bitti. Yanlış geldik herhalde dedik. Herkes arabaları bırakıp yürüyerek devam etmeye başladı. Meğer sahile daracık stabilize bir yol dışında yol yok, o da birkaç araba ile tıkanınca yürümek dışında çare yok. En takdir ettiğim konulardan biri kıyıların ve dağların bakirliğine yolları genişletmek için bile dokunulmamış ki o kadar çok turist alan bir bölge olduğu halde. Tüm günü bu güzel sahilde masmavi denizde yüzerek, yiyip içerek arkadaşlarla sohbet ederek geçirdik. Bembeyaz incecik kumsalda çocuklar gün boyu oynadı. Akşam yemeği için Damouchari´de daha önce hep gittikleri bildikleri bir restoranta gidip orada yemek yemeye ve gece kampa dönmeye karar verdik. Damouchari, Pelionda Volos´a 50 km, çok turistik bir kasaba olan Agios Ioannis´e 3 km mesafede yer alan küçük bir balıkçı kasabası ve Yunanistan´ın Magnesia bölgesinin güney kısmındaki tek doğal liman. 2008 yılında Mama Mia filmi Yunanistan´ın kayalık adalarından olan bu bölgede çekilmiş. Film, aslında bir müzikal ve meşhur Abba şarkıları ile çekilmiş. Tahminlerden çok daha fazla ilgi çekmesinin sebeplerinden biri, çekildiği muhteşem doğal güzellikler olmalı. Burada Venedikli denizciler korsanlara karşı korunmak için bir kale yapmışlar. Köy, ortasında kayalık bir yarımadanın uzandığı 2 koyun etrafında yerleşmiş. Yarımadanın tepesinde de eski kalenin surları yer alıyor. Köyde sadece birkaç geleneksel taverna, 1 tane mini-market dışında çepeçevre koyu yeşillik ve mükemmel trekking yolları var. Çok yakındaki ünlü turistik yerler Agios Ioannis, Tsagarada, Papa Nero plajı. Hediyelik eşya satan bir dükkanın kapısında türk olduğumuzu görüp bizi çeri davet eden bir yunanlı ailenin Batman lı gelini ile tanıştık. İlginç hikayesini dinledik. Dükkanın üstü pansiyon, denize bakan kısmı da cafe. Hoş bir mekan işletiyorlar ailecek. Akşam yemeği, güzel mezeler ve güzel şaraplarla uzayınca gece geç vakit daracık, bol virajlı ve karanlık dağ yollarından kampa dönmeye cesaret edemedik. Gece restoranın pansiyon kısmında kaldık. 10. GÜN 19 temmuz sabahı erken Damahori´de uyanıp akşam dönemediğimiz Hellas kampinge döndük, çadırları toplayıp hüzünlü bir şekilde Volos´tan dönüş yoluna koyulduk. Akşam 7 de Atina´da feribota yetişme telaşı ile sadece öğle yemeği molası verebildik. Hatta Atina başka bir gezinin konusu olsun deyip meşhur Akropolis´e bile uğramadan şehrin 7 km dışındaki feribotun kalkacağı Pire limanına ulaştık. 11. GÜN Yunanistan´a Veda.. Feribotun kapalı alanları klimalar sebebi ile öyle soğuktu ki Sedat görevlileri ikna edip arabaya inip uyku tulumlarını almasaydı uyumak bir yana soğuktan donacaktık. 20 temmuz Sabah 5 gibi Sakız adasına vardık. Sabah alacakaranlığında adada bir araba turu yapıp, son kez yunan çorbası içip bin bir güçlükle Çeşme feribotuna binmeyi başardık. Acenta çeşme feribotuna bizim aracın plakasını bildirmemiş, biletimiz olduğu halde aracı feribota almadılar. Kapıları kapattılar. Kavga kıyamet bindik bir şekilde ama aksilik Çeşmede de peşimizi bırakmadı. Çeşme´de gümrükten çıkamama rezaleti yaşadık. Sebebi ayrı bir yazı konusu olabilir. Neyse oradan bir şekilde kurtulduk, Çeşme bu seyahatin kabusu oldu ama tamamı güzel tatilimizin keyfine ve hoş hatırlarına gölge düşüremedi.