floranatolica

208 m
24 m
120 m

Sabah gün doğmadan kalkıp bir önceki gün sırılsıklam olan eşyalarımı çalıların üzerine serdim. Az sonra güneş tepenin üzerinde kendini gösterdi. Bizimkiler hala uyuyordu. Ayakkabılarım da ıslak olduğu için ayağımda terlikler, bir önceki akşam bulamadığımız yolumuzu aramaya çıktım. Kırmızı beyaz işaretleri bulamadım ama hipotenüs yerine yolu biraz uzatarak gideceğimiz yöne ulaşmayı başardım. Döndüğümde ekip uyanmış, çalıların boş kısımlarına kendi ıslaklarını seriyorlardı. Kahvaltı, giysilerin kuruması derken yola çıkmamız saat 1000`u buldu. Toprak yoldan yeni olmuş çağlaları tada tada 2 km sonra kıyıya vardık. Kıyı boyunca orman yolundan kıvrıla kıvrıla 3-4 km ilerledik. Yolda bir kuru, bir de faal çeşmeyi haritamıza işledik. Sonra yol iç kesime doğru kıvrıldı. Yaklaşık 2 km yokuş yukarı çıktıktan sonra yol hayvan geçişini engellemek için yapılan bir tahta kapıyla bitti. Patikadan çıkarak kendimizi yıkık eski bir yerleşimin içinde bulduk. Bu eski yerleşimde bir süre soluklandıktan sonra açıklığın güney doğusundan açılan patikayı izleyerek tekrar yola koyulduk. Denizden 200m kadar yüksekte, boylu makiliklerin altında ve yarımadanın kuzey doğu kıyılarına hakim manzarayla ilerliyorduk. Yol boyunca bir kaç su kaynağının daha konumunu not ettik. Bir ara bir kanyon ağzına ulaştık. İçinden geçmek güzel olurdu ama rotayı değiştirmeye cesaret edemedik. Patikada 1-2 km ilerledikten sonra tekrar orman yoluna kavuştuk. Kısa bir çıkış ardından sonrası hep inişti. Emecik Köyü`ne doğru giderken bir ara yolumuzu şaşırıp asfalta kadar indik. Geri dönmek zor geldi. Mecburen Datça-Marmaris karayolundan 1-2km boyunca yol aldık. Yine asfalttan Emecik Köyü`na girdik. Bakkalda soluklanıp bir şeyler içtik. Herbirimizin çantasından hala 3-4 kg yiyecek olduğu için sadece ekmek alıp ayrıldık. Köyün çıkışındaki meraya ocak kurup kendimize yumurta kırdık. Orada tanıdığımız Hasan Dayı bize bahçesinden marul verdi. Hasan Dayı`nın evinin önünde koca bir zeytin ağacı var, 700-800 yıldır Karia Yolu`ndan geçenleri selamlıyor. Öğle (ikindi) yemeği sonrası yaptığımız yürüyüşün ilk kilometreleri toprak/çamurlu yolda geçti. Bu kısımda işaretleme yetersiz olduğu için sık sık tereddütte kalıp harita kullanmak zorunda kaldık. Eski bir taş ocağında Karia Yolu`ndan ayrılarak, daha ilginç olacağını düşündüğümüz kuzey kıyıları parkuruna yöneldik. Buradan sonra konforlu toprak zemin bitti, patika/traktör yolu ve kırılmış taşlık zemin başladı. Tekrar orman yolunu bulup, daha önce yürüdüğüm Karaincir Patikalarına ulaştığımızda saat 1730`u bulmuştu. Datça - Karaincir - Simi Adası manzaralı bir zeytinlikte kamp kurarak günü sonlandırdık. ... Gecenin bir saatinde homurtularla uyandım. Çadırın dışından, hemen başucumdan hort hort diye sesler, eşelenme sesleri geliyor, derin ve yoğun nefes almalar duyuluyordu. Refleksle Höööyt diye böğürdüğümde kısa bir sessizlik oldu. Hemen ardından dört nala koşan bir at gibi uzaklaştı... Muhtemelen meraklı bir domuz beni ziyarete gelmişti.

Karia Yolu Datça Yarımadası Ekspedisyonunun tüm parkurları: - Balıkaşıran Koyu - Eksera Koyu Parkuru - Eksera Koyu - Alavara Parkuru - Alavara - Emecik Parkuru - Emecik - Kızlan (Alternatif) Parkuru - Kızlan - Körmen Parkuru

Bu bölgede gözleyebileceğiniz bazı türler
Kıbrıs Akasyası (Acacia saligna), Yabani sarımsak (Allium neapolitanum), Testere çiçeği (Aloe delaetii), Arokarya (Araucaria heteropylla), Sandal Ağacı (Arbutus andrachne), Kocayemiş (Arbutus unedo), Pelin Otu (Artemisia absinthium), Dalakotu (Asplenium ceterach), Yıldızpatı (Aster sp.), Orkide Ağacı (Bauhinia purpurea), Hodan (Borago officinalis), Begonvil (Bougainvillea spectabilis), Keçiboğan (Calicotome villosa), Fırça Çalısı (Callistemon spp.), Tespih Çiçeği (Canna indica), Kabarkarın (Capparis orientalis), Kareks (Carex sp.), Kazayağı (Carpobrotus edulis), Rozet Çiçeği (Catharanthus roseus), Keçiboynuzu (Ceratonia siliqua), Alacakız (Cerinthe major), Parfüm Çalısı (Cestrum elegans), Tüylü laden (Cistus creticus), Adaçayı yapraklı laden (Cistus salviifolius), Limon Ağacı (Citrus limon), Mandalina Ağacı (Citrus Reticulata), Deniz teresi (Crithmum maritimum), Sikaslar (Cycas spp.), Harput enginarı (Cynara auranitica), Yabani Enginar (Cynara cardunculus), Yer Narı (Cytinus hypocistis), Yernarı (Cytinus ruber), Yılanbıçağı (Dracunculus vulgaris), Ağaç Menekşesi (Duranta erecta), Kırkbatıran (Echium plantagineum), Okaliptus (Eucalyptus camaldulensis), Ağaç Sütleğen (Euphorbia dendroides), Feribanotu (Euphorbia helioscopia), Güneş Papatyası (Euryops pectinatus), Kauçuk Ağacı (Ficus elastica), Helilok (Geranium rotundifolium), Ala Gömeç (Glebionis coronaria), Kelebek Çalısı (Grevillea lanigera), Keklikçiğdemi (Gynandriris sisyrinchium), Yaban Yasemini (Jasminum fruticans), Karabaş otu (Lavandula stoechas), Keten Çiçeği (Linum grandiflorum), Sığla Ağacı (Liquidambar orientalis), Muz Ağacı (Musa acuminata), Mersin (Myrtus communis), Anadolu Orkidesi (Orchis anatolica), Tükrükotu (Ornithogalum nutans), Canavar Otu (Orobanche crenata), Koca ekşiyonca (Oxalis pes-caprae), Ekşiyoncalar (Oxalis spp.), Arıotu (Phacelia tanacetifolia), Alev Çiçeği (Phlox subulata), Hurma Ağacı (Phoenix dactylifera), Atlantik fıstığı (Pistacia atlantica), Sakız ağacı (Pistacia lentiscus), Menengiç (Pistacia terebinthus), Poligala (Polygala sp.), Badem (Prunus amygdalus), Bozlanotu (Ptilostemon chamaepeuce), Boz pırnal meşesi (Quercus aucheri), Kermes Meşesi (Quercus coccifera), Pırnal Meşesi (Quercus ilex), Mercan Çalısı (Russelia equisetiformis), Abdestbozan (Sarcopoterium spinosum), Karabiber Ağacı (Schinus molle), Çakalbaldıran (Smyrnium rotundifolium), Çılgın Kız (Solanum rantonetti), Kolyoz (Solenostemon scutellarioides), Katırtırnağı (Spartium junceum), Peru zakkumu (Thevetia peruviana), Sosyete sarımsağı (Tulbaghia violacea), Kalaba (Umbilicus horizontalis), Melez bakla (Vicia hybrida), Yalancı Tüylü Fiğ (Vicia villosa), Otsu Cezayir Menekşesi (Vinca herbacea), Hayıt (Vitex agnus-castus)